2011年2月28日月曜日

年賀状 2011 / New Years Card 2011


あけましておめでとうございます!ってもうほぼ3月…。今年に入って一回も書けてないから、かなり長いことブログ離れしちゃってました。あいかわらず忙しいですが、生きてますよ!…なんとか!笑

超今更ですが、クリスマスカードに続き、年賀状も作っていたのでアップしました。うさぎなので「Happy New Year!」(新年おめでとう!)じゃなくて「Happy New Ears!」(あたらしい耳、おめでとう!)となってるのが今回のネタです。(笑)おもしろくないかな?シュールすぎ…?ボール紙に蛍光色はかなりいい感じに仕上がって気に入ってる。なのでまだまだカードシリーズ、作りますよ!ちなみに原稿は、最近会った似顔絵師さんが使ってた筆のTOOコピック使ってます。

Hey you all, Hapy New Year! ...well I know it's almost March.. I know that I'm way too late, but I wanted to upload my new year's card design, so forgive me! I've been super busy this year, I even slept five days in low at our cold office desk.. that was bad experience! Hope not gonna be that busy anymore! About the card design, I wrote "Happy New Ears!" instead of "Happy New Year!" Is this funny enough? I thought it's funny, but I'm actually not sure... if you are native English speaker, please let me know! haha


近況としては、今年頭に東北新社の監督さんから仕事を依頼していただいて、プロモーション映像制作の仕事などしてました。始めて編集室に入ったり、編集スタッフ、ナレーター、SE、MAの方達と映像を一緒に作るというのは、かなり新鮮&勉強になって楽しかった。そして神楽坂はおいしいご飯がたくさんあって、いい場所でした。今の職場には満足してるけど、ランチ面ではかなり不満足なので、たまには他の場所で仕事するってのもいいね。笑(作品は今回ネットにあげれないので、もしどこかで紹介された際にはリンクなど貼りますー。)

あと最近はマブダチ勇樹&やすこちゃんが名古屋で結婚式をしたので、余興で久しぶりに、ピエロ時代に鍛えたジャグリングやら変なマジックやらしてきましたよ。オレはきっと晩婚だけど、結婚式っていいなぁとしみじみ思って、結婚式ソングをやたら聞いてる今日このごろ。(笑)オススメはParachuteのこの曲です。それではまた!

Recently I have worked with Tohokku-shinsha, which is well-known company in Japan, and created promotional info-graphic video. (I hope I can upload the video but I can't do that in terms of contract.) That project was pretty enjoyable for me, and also learned a lot through working with other staffs, including narrator, editor, mixer, and sound effectors. it was good experience! ;)

And last month, one of my best friend, Yuki get married, so I went back to my hometown Nagoya, and perform some juggling, balloons and magic for their wedding. Congrats & cheers Yuki, it was so sweet,
that's why I'm still listening wedding song, even though I don't have any plan for my wedding. haha. My recommend song is She is Love, by Parashute. 


3 件のコメント:

  1. 年賀状ありがとうございました☆
    新居の壁に飾らせてもらうよ

    そう、私も近々なので、この曲使わせてもらおうかな^^

    返信削除
  2. > Kancho
    年賀状ちゃんと届いてた?良かった!送るの遅くなってしまってごめんよー

    そして、まさかまさか勇樹に続いてかんちょも結婚なのかい…!?

    返信削除
  3. Happy belated new year to you, too! :D That card is adorable! Oh, wow, sleeping 5 days in the office doesn't sound good at all! Hope this year you have time to complete all your assignments without rushing! ;)

    Greetings!

    Miki.

    返信削除