2010年11月5日金曜日

オリジナルスタンプ / Rubber Stamp



最近発注してあった自分のスタンプが届きました!こいつはかわいいぞ!(笑)活版とまではいかないけれど、この四角い感じがなんとも言えない、いい「モノ感」持ってる。プラスチックの取手も選べたけど、木にして正解だったー。いいスポンジの台じゃないとなかなかベタ面がキレイに出ないけど、今はスキャンして加工もいろいろできるし、思ったより使えそう。下の袋が特にいい感じかな。

しかも上の面もレーザーで掘ってあったりして、こんなの見た事無いけど、それもまた良かった。2つで3000円しなかったから、かなり安いってのもいい。

(※TOMOEちゃん、君のために使ったお店のリンクも貼っておくヨ!オススメ。STOMACHACHEスタンプ欲しいから作ってくれ!http://www.junc.com/rubber/stamp.shtml)

最近は忙しくなってきたのに、自分で作りたいものも沢山出てきちゃった。もし1日が240時間だったら、なんとか予定通り生きれそうです。笑



Recently I ordered my personal logo stamp, and it came up pretty well! Ordering rubber stamp was first time for me, and it's so fun to use it! I could have chosen plastic handle, but I think choosing wood was better idea. I really love feels of it. It's bit tough to use, if I'm using cheap stamp pad, but works well with expensive stamp pad. haha.

It is also fun to scan and modify image using Photoshop. It allows me to change colors, and roughness is adjustable. Seems like it's a lot more useful than I thought. Upper side is also laser cut, and it looks nice as well! It's cheaper than I expected, (less than 3,000yen) so if you are loving-hand-made-artist living in Japan, and able to speak Japanese and looking for the company which makes original stamp, maybe this one is for you. http://www.junc.com/rubber/stamp.shtml I think I'll make another one sometime soon!



0 件のコメント:

コメントを投稿