2010年5月18日火曜日

Sticky Monster Lab



ショートフィルムやインタビューが雑誌IdNに載ってたことから最近気になってた韓国のデザインチームSticky Monster Labから新作映像が出てたのでご紹介。彼らが作る2D的な3Dはとても見やすくて、ショートフィルムがハッピーエンドで終わらず、考えさせられる所なんかも個人的にはとっても好き。毒々しいところもイイ。オススメです。

あまり言葉に頼らないで、グラフィックで伝えている部分は、とても国際感あって「今」を感じる。作ったものが翻訳のクッション無しで世界に広がる作品はこれから増えるんじゃないかな。多分韓国内でもかなり新しいアプローチ方法だとは思うけど、韓国でこれほど自由な広告表現が成り立っていることには、日本と世界の広告業界を比べて少し焦りも感じる。Nikeだからできる、というのは大きいけれど、それでも個性的なクリエイティブが仕事に直結して、しかもちゃんと効果を出してるところが、いいね。ちょっと悲しくなる作品もあるけど、時間がある人は見てみるといいかも。

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I found Korean based design studio,
Sticky Monster Lab from last year's IdN Magazine. I just love their works, and this time I found their new ad movie, so I recommend you to watch it. Their 2D like 3D movies are quite distinctive, simple, and easy to understand. And nicely quirky! Character designs are awesome! I also like they don't always create happy ending short film, I think that leave us to "think".

I also like that they don't use much language in their film, but the graphics and sound effects give us enough information. I think it's quite latest way of communication, and of course it's international way. I am surprised this kind of visual communication is already started and working in Korea. I guess, unfortunately, Japanese ad industry and audience are not quite ready for this type of really original ads, since it could be welcomed only limited audience, and risky...? Maybe. Well, I hope they will change though. I like creative world with full of originality.
I posted their other works below, some of them makes me sad, but still I like them a lot. Recommend!







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