2009年12月5日土曜日

日本人アイコン / Japanese icon design



バイトのまかないが今日はしゃぶしゃぶでした。うまかった〜!なにやら誰かがミスしていい肉が余ったそうな…。ぜひ毎日ミスして下さい!

さてさて、なんとか卒業制作してますよ。今はやっとアイコン作りに取りかかりましたよ。手始めに人間からで、「日本」がテーマで皮肉まじりなモーショングラフィックにしたいんだけど…。まだまだデザインは悩み中。顔がついてるとそれはそれで面白いけど、感情移入だとか問題意識は薄れちゃうんだな…。このアイコンはとりあえず1作目。あと女の子のこんな服ってもう古い感じ?じゃないといいけど。最初はレギンスぽくしたかったんだけど、どう見てもただのハイソックスだね…。

日本人男性のステレオタイプは間違いなく「スーツのオジサン」だと思うんだけど、日本人女性のステレオタイプってなんやろ…?だれか教えて!

ちなみに、日本人は世界で最も目が悪い民族で、4割がメガネかコンタクトをしてるらしいよ。あんまり嬉しい1位じゃないねぇ。




I started working on my final thesis project, and I created Japanese icon. They will be used for informational motion graphics of Japan. This is first draft idea, I'm still editing details. I hope I can create nice sarcastic film using easy-to-understand icon. (So I should create them...) I'm struggling with Japanese female fashion, cuz stereotype of Japanese male is obviously "suit wearing middle-age guy" but I have no idea about female stereotype... if you have any idea, let me know!

By the way, I found the study that Japanese have the worst eye sight, and 40% of them wearing either glasses or contact lenses... I didn't know that, however, I'm one of them.

1 件のコメント:

  1. Ah..kenichi...
    こんな格好した女の人最近みーひんと思うで、少なくとも私の周りにはいないっ。。笑
    年代にこだわってるなら合わんかもやけど、制服はどう?セーラー服とか。でも制服とスーツのおじさんの組み合わせはちょっとやらしいかな!笑
    と、ちょっと気になったからコメントしました〜 :D がんば!

    返信削除