2009年11月12日木曜日

タイプフェィス「Spine」/ Typeface "Spine"




今朝東京から夜行バスで帰ってきました。あー疲れた。往復5000円の夜行バスは安めで良いけど、この体の痛みだけはどうしようもないなぁ。

でもギリッギリで、タイポグラフィーのコンペに参戦できて、その点ではかなり満足な気分。最終的にはコンビニ前の机で和綴じの製本も縫い上げ(笑)自信作を10作品ほど提出。(締め切り30分前!)できれば学生最後に、なにか賞をもらいたいけど、それがダメでも年鑑作品には選んでほしい!東京は、雨だったけど久しぶりにShooters仲間のエリコちゃんとも会え、来年住む予定の場所も大体固まり、かなり有意義な滞在だった。

作品は、グリッドを色々発展させて作ったアルファベット。背骨や脊柱という意味を持った「Spine」と名付けたよ。思った以上に複雑な形が生み出せて、かなり気に入ってる。前回の文字みたいに読みにくいのも無いし、早く打てるようにして使いたいわー。細身なだからか、コレに関しては黒字に白とか、背景色が濃い方が魅力的かな。誰かテクノとかデジタル系音楽出す人いない?いたらこれ使ってCDジャケット作りたいよ(笑)



I just got back from Tokyo this morning, it was fun visit. Great to meet & hang out my ex-co-worker, (is this right way to write? haha) Eriko, we went to Izakaya near Shinjyuku Sta. And it was also fun to walk around the town, where I might live from next April. But 6 hours of night bus, I mean 12 hours for the round trip, made me hella tired... hmm.

Typeface design work above is called "Spine" which I created for Japan Typography Annual Competition. I like what I've done so far, it is grid-based, and I edited using some effects, and created this complicated shape. Original shape is actually unexpectedly born, during the creation. So I was lucky, I think. In this case, I think it's better to use brighter colors against darker background. If you are member of techno-pop band or digital music creator, and wanna be designed your CD jacket, I wanna do that job using this typeface!

0 件のコメント:

コメントを投稿