2009年11月9日月曜日

タイプフェィス「Intestine」/ Typeface "Intestine"


なんだかブログのレイアウトが変わって書きやすくなったのも嬉しくて、しかも作業追い込みでパソコン前にずーっと座ってんのもあって、今日は珍しくしょこたん並にブログを更新しております。(笑)かなりGeekな感じ。金なし暇なしのくせに。(泣)

画像は今週学生コンペに出品する、今日完成した欧文書体「Intestine」。コレは今の所かなりお気に入り。なんか賞とれんかなぁー。でも「D」と「V」だけは色々やり直したけどうまく行かんかった…。この法則に当てはめると、妥協するしかなかったのが残念。近いうちにパソコンで打てるようにちゃんと編集する…はず!(ちなみにIntestineは「腸」という意味。なんかそんな感じじゃない?)

そうそう、そのコンペの都合で水曜には東京に行きます。帰るのは夜行バスなんだけど、誰か暇してる?それか今オススメの展示とか知らない?



This is the typeface that I designed today, called ”Intestine". (Because it looks like intestine, isn't it?) I will apply student typography competition using this idea. I will also create Open Type version soon, I hope I'm not gonna be to make that. I hope I can get some prize, even though that "D" and "V" are not so good, haha. but I couldn't change their design well..

btw, I'm going to Tokyo this week, Nov.11th, Web. Is anyone their and wanna kill some time with me? If you are, please let me know ;P




0 件のコメント:

コメントを投稿