2009年10月16日金曜日

Robot Ramen + Snack Bar in Osu


今日は県芸仲間のサイバーカナコ、失礼な後輩のだ、そして中学生ヤンキーヘアのケンタ君と夜の大須へお出かけ。僕らの最初の目当ては、ロボットがラーメンを作ってくれるというラーメン屋「ふぁーめん」。まずこの時点で店名がロボット感ゼロなのがいいね!(笑)

でもかなりすげかった!店内は閉店直前でがらがらだったけど、ロボット達はキビキビ働いてました。なんだかんだいって、液体とかうまく処理できちゃうってのはかなりの技術力だわ。未来はこんなんになるのかな…と考えちゃうね。ちなみに左側が店長で、右側が副店長だそうです。(笑)超理系な雰囲気が漂う変なコントやダンスもやってくれて、満足&満腹でした。味もうまかったよー。

Today, my college mates and I went to the robot ramen shop called Famen, located in second floor of Ameyoko Bld. Ⅱ, located in Osu district. It's actually weird name for the robot ramen shop... But, their movement was pretty awesome! They even danced and showed us stand-up comedies. (They can talk!) It's crazy world, isn't it? Despite not funny jokes, the ramen itself was taste good, so we were fully satisfied ;) FYI, there is a sign, and it said the left one is the store manager, and the right one is the vice-store manager... hahaha

------------------------------

その後は現役落語家の福三さんがやってる駄菓子屋バーの、「チャーリーズ」に行き、駄菓子や焼きそばを食べながらまったり。ここの「しびれるポテト」は絶品です。しびれませんが。(笑)フィリピン産のバゴーンとやら言う香辛料が味の秘訣なそうな…。探しに行かなくては…。

After we went to that ramen shop, we visited snack bar called Charlie's, where I have visited last month with Jess & Sean. It's really laid-back
atmosphere, so we had fun, and ate some kids snacks. Their spicy potato, and its spicy sauce taste really good.... The comedian owner told me which is made with Philippine's spice, so I must find one of these someday...!

0 件のコメント:

コメントを投稿