2009年9月20日日曜日

Vivian Girls Live @Shinsakae




昨日は、高校の時からの素敵アートバカ仲間のはるん&奈々に誘われ、新栄の廃墟?というかボロビルの中で行われたイベントに行ってきました!Vivian Girlsという3人組の名古屋公演がメインだったらしいのだけど、知らずに参入。(笑)先鋭的?ロックバンド達は僕らの理解を超えてましたが、でもVivian Girlsは聞きやすくてなかなか良かった!あと、今回のフライヤーのデザインもいい感じのゆるさでかなり好き。

なによりみんなオシャレだったから、オシャレじゃないオレは少し恥ずかしかったけど(笑)でも楽しかったなぁ。普段行かんとこに行くのはやっぱ刺激になるわー。入場した印として、光るメガネやピアスが貰えるってのも面白くて、センスありでした◎(カナコ、君がとても好きそうなイベントだったよ!笑)このアイデアは、なんかイベントやる時があれば真似しちゃおかな。あとボロボロの空間に無造作に置いてある蛍光灯の光も良かった。蛍光灯の光って安定してて、最近とても魅力を感じる。特に上じゃなくて下や横から照らされるのがいい。

会場に入ってたNOT PILLAR BOOKSって店の日本人Zineのチョイスも面白かった。おかげでお金がないのにUniversal MarginalというグループのZineを買ってしまった。日本人離れした感覚がかなり好み。作れば置いてくれそうなので、そろそろ次のZINE制作にかかろうと思います◎パソコン離れしなくちゃ、良い作品が作れそうにないし、久々に手を動かそ。


-------------------------------

Yesterday, I went to the live of Vivian Girls, at Shinsakae. I went there with my cool artsy friends Harun and Nana. I actually didn't know anything about the band nor this event itself, but it was quite cool and inspiring. That space was broken space of really old dirty building, however, because of that, it was really cool to held a gig. I actually couldn't understand most of too urban rock bands, but Vivian Girls was good for me. I also really liked the flyer design of this event. (image on the top)

People came to that event were quite fashionable, and having each distinctive sense, like a fashion major students. So it was even fun to just look at them. And event staff gave us fluorescent glasses for men and fluorescent earrings for women, as a proof of paying entrance fee. That was really cool idea. (So I might steel the idea if I have chance to hold an event! haha) I also liked having fluorescent light leaned against the wall, instead of hanging on the ceiling.

There is a zine bookstore as well, called
NOT PILLAR BOOKS and their choice of Japanese
zines were pretty cool, so I purchased one of them. That was created by art group,
Universal Marginal. It's pretty cool, and not looks like made by Japanese artists. (more like U.S. West Coast style for me) I'm inspired a lot, so I guess it's time to start my next zine project ;P


0 件のコメント:

コメントを投稿